7 juli 2012

Göteborg på obestämd tid

Andra vilodagen börjar lida mot sitt slut. Jag glömde nämna att jag har tagit ledigt från jobbet också i tre dagar så jag har verkligen vilat nu.

I onsdags, efter att jag gjorde illa vadmuskeln kunde jag inte sträcka ut benet ordentligt så jag sänkte cykelsadeln tillfälligt. Nu skulle jag höja den igen inför i morgon och då gick bulten som håller fast sadeln av. Jag tror att det beror på att jag är överjordiskt stark men jag är inte säker. I vilket fall så har jag nu ingen sadel på min cykel och det känns som ett problem. Med min vanliga tur ligger det en cykelbutik/verkstad precis runt hörnet men jag är osäker på om verkstaden har öppet på söndagar. Butiken öppnar vid 11 i morgon så jag får vänta tills dess med att veta. Jag har försökt hitta andra cykelställen i Göteborg men just verkstäderna har inte öppet på söndagar. Ett annat alternativ är att jag hittar ett ställe att köpa en bult och en mutter på bara men jag vet faktiskt inte om jag förstår hur sadeln ska monteras. Bästa tänkbara scenario i morgon alltså: Cykelverkstaden runt hörnet har öppet och kan hjälpa mig på en gång. Värsta tänkbara scenario: Jag får vänta tills på måndag med att kontakta en cykelverkstad och de har inte tid att hjälpa mig samma dag.

Fortsättning följer.

4 kommentarer:

  1. Jag sa ju att du var en superhjälte! De gör sånt - pajar bultar och muttrar.

    SvaraRadera
  2. En sån bult finns på Claes O! Ta med den du har och be om hjälp!

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att Claes O löser dina bekymmer och håller det för troligt att överjordisk styrka var orsaken till problemet, utöver det vill jag bara tillägga att jag finner det sanslöst rimligt att du tagit ledigt från jobbet. Även om tre dagar inte är så mycket.

    SvaraRadera
  4. Vi använder våra överjordiska krafter till att tänka tillbaka sadeln. Om det inte skulle funka så lär du ju greja det själv. Du är ju supercykelsara.

    SvaraRadera