3 juli 2012

Tisselskog - Vänersborg

Sjukt bra väg. Den var platt och kort och den hade sällskap av mulet väder. Tyvärr umgicks den även med motvind men den var fantastisk ändå. Efter ett känslosamt och tårfyllt farväl lämnade jag den för att svänga av in mot Vänersborg där pappa väntade med kaffe, ett hotellrum och cykelkartor. I två dagar ska vi nämligen cykla ihop, min drygt 70-åriga pappa och jag, och pappa gillar kartor. Vi har nu kollat alla analoga kartor vi har, jämfört med Google maps, gjort ett par ändringar, dubbelkollat med kartorna, street viewat vägen, ändrat tillbaka och till slut bestämt oss för den rekommenderade cykelvägen på cykelkartan. Morgondagens rutt blir väldigt kort, bara 3,5 mil. Vi ska till Lilla Edet för att därifrån cykla in till släkten i Göteborg dagen efter. Får jag räkna med pappas sträckor i min resväg förresten? Jag bär ändå på hälften av hans DNA liksom.

5 kommentarer:

  1. Alltså det här var ju helt sjukt fint. Klart du får räkna hans sträckor! Ekar på ekrar ju.

    SvaraRadera
  2. Jag tror konsensus är att den andel av sträckan man får räkna som sin egen är samma som den andel gener man delar med personen i fråga. Du får alltså räkna 100% av din egen cyklade sträcka som din, eftersom du har 100% av dina gener. Och då borde du få räkna åtminstone hälften av farsans cykling som din egen. Jag är lite osäker på det här, men jag tror det är så. Du kan ju fråga din syrra, hon har ju ändå läst matte på universitetet.

    SvaraRadera
  3. Pappa är inte överens med mig om det här tydligen. Han menar att eftersom det är lättare att cykla när man har sällskap så borde jag snarare DRA AV några mil av del totala sträckan. Tack för den, pappa...

    SvaraRadera
  4. Ja, ni har rätt. Kollade just ekvationerna och det stämmer.

    SvaraRadera
  5. Tack för att du kollade upp det Tina! Pappa ber mig fråga om du har kollat logiken. Jag förstår inte vad det betyder.

    SvaraRadera