8 juli 2012

Hej apati

Jag är kvar i Göteborg. Dagen började bra med att jag vaknade i tid och började plöja igenom jobbmailen, som planerat om något mer tidsödande. Sen fortsatte den mindre bra med att jag på något sätt inte hann plocka ihop och städa efter mig här innan jag skulle gå ner till cykelbutiken. Väl där, en bra stund senare än planerat, var jag tvungen att vänta en stund på någon som kunde kolla i verkstaden efter en ny bult, för verkstaden var egentligen inte öppen på söndagar. När verkstaden var genomsökt hittade det något som antagligen funkade. Jag förklarade att cykeln måste vara cykelbar i ganska många mil till och att jag därför inte var helt nöjd med ett "antagligen". Cykelsnubben föreslog då att jag skulle byta ut min förhistoriska sadel till något mer modernt, vilket jag efter viss tvekan gick med på. Detta gjordes, jag cyklade upp till lägenheten igen för att packa ihop, städa upp och ge mig iväg, kollade klockan och insåg att jag troligtvis inte skulle hinna till Varberg innan kvällen. Nattens värd, Hannes, har hittills varit snäll och bra på alla vis och hade inga problem med att husera mig i morgon natt istället. Nu sitter jag här i fasters lägenhet och känner mig ganska dålig för att jag inte var snabbare i morse. Det är som att jag har fallit ur rutinen med cyklandet lite grann, och fallit in i mitt gamla vanliga sega sätt att inte riktigt kunna ta mig för saker. Damn you ledighet!

1 kommentar:

  1. Fast hallå du är lite hård mot dig själv här, du cyklar trots allt Sverige uppifrån och ner.

    SvaraRadera