7 juli 2012

Göteborg


Nu har jag inne på den andra lediga lediga dagen i sträck här i Göteborg. Känner mig helt utvilad och ser faktiskt fram emot att fortsätta i morgon. Då ska jag cykla till Varberg där jag får sova hos en snubbe som heter Hannes och som är kompis med Anna. Hon och jag lärde känna varandra i Thailand 2007 när vi gjorde vår Dive Master-kurs ihop på Koh Tao och efteråt har vi haft sporadisk kontakt på Facebook. Igår kväll träffades vi och drack öl, pratade minnen och uppdaterade varandra kring vad vi har gjort de senaste fem åren. Väldig, väldigt trevligt. Jag har tyvärr vant mig vid att gå och lägga mig vid tolvtiden under den här resan, så när klockan började närma sig ett och gäsparna blev fler och fler bröt jag upp och tog spårvagnen (exotiskt!) hem för att sova.

Efter läkarbesöket (en muskelsträckning och en urinvägsinfektion, inget värre) på morgonen igår passade jag på att tvätta/lufta all packning jag har med mig. Kläder och sovsäck är nu rena och fina och tältet är torrt. På kvällen åt jag middag med pappa och farbror Kalle innan jag mötte upp med Anna. Idag har pappa åkt tåg upp till Vänersborg för att lämna cykeln han hade hyrt där, och nu är han på väg därifrån hem till Stockholm. Hans äventyr är slut för den här gången. Heja pappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar