1 juli 2012

Tack för kaffet

Bodde på Ransbergs Herrgård i natt. Stooooor skillnad mot natten innan. Där fick jag ett rum med egen toalett, dusch vägg i vägg, stort modernt kök och bekväm säng, med riktigt täcke. Och icke att förglömma; allt varmvatten man ville! För mindre pengar än Värnäs Camping.

Det började regna så fort jag satte mig på cykeln (vädergudarna verkar ha övergett mig) och jag kom för ett tag sen fram till Deje för att sätte mig på den lokala pizzerian en stund och jobba eftersom jag inte har haft någon internetmottagning på Ransberg. Jag har passat på att boka rum på Rasta i Grums också. Det är svindyrt, men det enda stället som överhuvudtaget ligger i närheten av resvägen mot Tisselskog och den kommer regna hela dagen idag och inatt så jag vill inte tälta. Jag antar att jag ser ganska miserabel ut när jag sitter här i en timme och oroligt tittar ut på regnet utanför, för en av pizzakillarna spontanbjöd just mig på kaffe. Fatta hur enkelt det är att göra någon glad!

3 kommentarer:

  1. Människor kan vara fina ibland. Det ser ut som att du kommit fram till ditt nattställe, jag hoppas det stämmer och att det är bra så du kan njuta av den extra sekund vi tydligen ska få inatt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För det första: välkommen tillbaka AK! Jag har känt mig ensam här på bloggen utan dina uppdateringar!

      För det andra: vaddå extra sekund?

      Radera
  2. Jag är tillbaka ja, jag lämnar dig inte så lätt! Sekunden det rörde sig om var en skottsekund om vilken jag fick kännedom av en gemensam vän till oss jag säger inte vem... Tyvärr var det lite falsk info för den stacks tydligen in i förrgår och inte igår, exakt klockan 23:59:60. Jag ansträngde mig verkligen för att carpe den inatt men insåg försent att det var förgäves. Fast jag tror jag erhöll någon form av placeboeffekt.
    Nåväl, jag antar att du är ute på vägarna vid det här laget, jag ska hedra dig för det med en kopp kaffe!

    SvaraRadera