13 juli 2012

Lund - Ystad

Så nu har jag alltså nått mitt mål: Ystad. Det känns ganska stort faktiskt. Lite av ett antiklimax är det ju att jag måste cykla vidare redan i morgon men resten av resan är mer en transportsträcka och räknas alltså inte lika mycket. Jag hoppas det gör att det känns mindre stressigt. Den känslan har jag aldrig riktigt lyckats komma ifrån; stressen över att komma fram snabbt, att inte komma försent till nattens värd, att inte ha marginaler nog att lösa problem som kan uppstå, att inte ge upp. Hela tiden en slags oro över att inte klara det, trots att jag ju förstått för länge sen att jag skulle klara det. Jag känner igen det från massa andra situationer i vardagen, en konstant liten oro för att något kommer gå fel och att jag inte ska klara saker. Trots att det alltid, alltid, löser sig i slutändan ändå. Ofta för att den där saken som man var rädd för inte var så farlig och egentligen inte var något att vara rädd för alls, och ofta för att jag faktiskt klarar vad det nu är jag ska klara. Den där oron måste jag försöka lära mig att hantera på ett mer konstruktivt sätt tror jag. Det blev lite zen av det här till slut alltså.

Ystad förresten: fin stad, fantastiska vänner, god middag, skön säng. Och det bästa av allt: att sitta och blunda i solen bak på Wrestlarns moppe medan han körde genom Ystad.

4 kommentarer:

  1. Det är precis så där det ska va efter en längre, svår resa, gärna på egen hand. Man ska inse saker om sig själv. En klassiker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen klassiker! Tråkiga är bara att jag alltid inser samma saker om mig själv, det här är ju egentligen något jag redan vet om. Vore grymt om insikten som dyker upp då och då skulle förändra något också. Jag har liksom ett par tre grejer som jag får insikt om regelbundet men som försvinner sen igen. En som borde inse något är tjejen som sjunger 50-talscovers på en skiva som spelas på caféet jag äter lunch på just nu. Hon borde inse att hon verkligen inte kan sjunga.

      Radera
  2. Hallå det börjar kännas tungt att bara få through keyboard nu. När du kommer hem vill jag vara med och vara zen. Om jag får.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lätt du får AK, lätt du får! P.s. Vi måste dra upp till Transtrand i vinter och åka snöskoter. Allvarligt, vi måste.

      Radera