10 juli 2012

Homage till människor som släpper in mig i sina hem

Hannes alltså, vilken snubbe. Han är som tidigare nämnt gammal vän till Anna som jag lärde känna i Thailand. Hannes släppte in mig i sitt hem över natten, gav mig kaffe, en oerhört skön soffa och ett par extranycklar. Han har underhållit mig och varit trevlig på alla vis. Jag har fått veta att jag får stanna här hur länge jag vill. Det kommer bli väldigt svårt att lämna den här lägenheten om ett par timmar för att ge mig iväg i regnet mot Laholm.

I morse när jag vaknade hade jag fått ett mail från en okänd person, Jakob, om boende i Lund. Han är tydligen på något sätt bekant med min före detta kollega Jonna. Utan att få något i utbyte erbjuder han vad jag tror är ett tomt studentrum som jag kan sova i under en natt. Vi ska klara ut detaljerna, men oavsett hur det blir är det en fantastisk sak, bara att erbjuda detta.

Alla som låtit mig bo hos dem, oavsett om det varit nära vänner, kursare, bekantas bekanta eller släktingar förtjänar egentligen så mycker mer än ett tack. Jag har blivit positivt överraskad av hur många som hjälper till utan att få något tillbaka. Den här resan har blivit så mycket roligare för mig av att träffa så många roliga, intressanta och generösa människor längs vägen. Jag hoppas att jag varit till minsta möjliga besvär och inte fått er att ångra vad ni gjort. Ni är grymma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar