13 juli 2012

Ystad - Kristianstad

Resan är ju inte slut bara för att jag kommit i mål. Nu ska jag upp till Anne-Sofie och hennes familj som är på deras landställe i norra Småland. Där har jag planer på att ligga still ganska mycket, och ibland sitta ner. Idag tog jag mig upp till Kristianstad och det var nog den lättaste sträckan på hela den här resan. Först fick jag sällskap ut ur stan av Philip och Kalle, så den första milen blev bara trevlig. Just det, jag ramlade då också! Eller, inte jag direkt, men cykeln ramlade medan jag satt på den. Tyvärr finns det inte på bild. I alla fall, resten av sträckan kändes som en enda jättelång nerförsbacke. Stark medvind och molnig himmel i drygt 7 mil. Fantastiskt. I morgon blir det regn och svag sidovind och den längsta sträckan hittills. Tretton mil mellan Kristianstad och Växjö. Jag ser inte fram emot det alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar