16 juni 2012

Robertsfors - Umeå

Kort cykling, bra väg, men till det viktigaste: Fan vad jag älskar Frida! Så jävla skönt att komma hem till nån man känner, speciellt nån som är så sjukt rolig och bra på alla sätt. Hon gav mig direkt en kopp kaffe som jag fick ta med in i duschen, och spelade skön hiphop som jag hörde med hennes schampo i håret och öronen. Sen tog hon och kompisen Sofie mig till affärerna för att shoppa. Planerna har nämligen ändrats en liten smula. Efter noggrant övervägande har jag bestämt mig för att tälta två nätter. Det är det enda sättet för mig att ta mig till Sundsvall på tre dagar utan att köra E4:an hela vägen. Jag införskaffade alltså ett tält, och en vägkarta. Ett av problemen med att bo i tält är ju att jag inte har nån el, så mina batterier måste räcka längre än tidigare och då måste jag låta bli att kolla på kartan på mobilen hela tiden (kommer också stänga av mobilen på natten så ingen tracking här på bloggen då). Ett annat problem är att jag aldrig har sovit i tält tidigare så Frida lärde mig sätta upp det. Bildbevis nedan.
Brunchstället för dagen.

Hetaste modet i Umeå; keps och solglasögon. Jao.
Wrappsupport jobbar snabbt. Och argt tydligen.
Analog karta! Fett me bra.
Början av tältuppsättning. Jag känner mig kompetent än så länge.
Frida undrar vad man ska ha de fyra snörena till som blev över när tältet var uppe.
Mössa antog jag.
Eller kanske reservproviant.
Jag försöker simulera autentisk nedmontering av tält...
...genom att hålla ner hörnen med fötterna. Jag har ett hysteriskt skrattanfall här.

Slut och lite förvirrad känner jag mig ändå nöjd med arbetet. Jag är typ en äkta campare nu.

2 kommentarer:

  1. Alltså Sara du är ju bara så underbar! Jag tror stenhårt på din tältuppsättarkapacitet! Kram /Tove

    SvaraRadera
  2. Tältuppsättar- OCH punkalagningsskills! Du kommer typ kunna vara stand in åt MacGyver när den här resan är klar! Stay black - fight the white.

    SvaraRadera