15 juni 2012

Skellefteå - Robertsfors

Det går trögt. Jag tänkte att jag skulle snitta på 15km i timmen men idag cyklade jag 9,4 km och kom fram efter 11 timmar. Inte riktigt enligt beräkningen alltså. Mina ursäkter: körde vilse och kom inte ut ur Skellefteå. Ganska kraftig (hoppas jag verkligen, den kändes så i alla fall) motvind första 2 milen framförallt, men stundvis ytterligare 2 mil. Stannade och jobbade 30 minuter. Stannade och åt lunch och jobbade 30 minuter till. Fastnade två timmar i Burträsk. Körde vilse efter några timmar. Vägen gick uppför ett jävla berg några kilometer, och vägen bestod av jord, lera och lösa stenar (jag HATADE den vägen). Det faktum att min cykel + jag + packning väger över 100kg tillsammans. Saker som inte ursäktar: jag är frisk och min cykel är hel. Det känns ganska deppigt att jag är så långsam helt enkelt.

Hus i centrala Skellefteå. Jag antar att det är där de fattiga bor.
Norrlänningar älskar tydligen maskrosor. Så här ser det ut överallt på vägarna. Gör det det på landet längre söderut också? Vad har man maskrosor till?
Tagen i farten och blev bättre än någon av mina andra bilder.



3 kommentarer:

  1. Å, folkets hus och de fattigas bostäder!

    SvaraRadera
  2. Jättedåligt tips om maskrosor: Man kan göra maskrosvin! Passa på att plocka fickorna fulla av maskrosor nu när du har chansen, så kan du göra vin på dem när du kommer till Stockholm igen.

    SvaraRadera
  3. Asså träkåkarna ser ju asmysiga ut. Skellefteås fattighjon har det bra de!

    SvaraRadera