11 juni 2013

Stockholm - Umeå

Saker som kan gå fel när man ska flyga med cykel:
  • Pedalerna kan sitta så hårt så att man inte får av dem.
  • Cykelkartongen kan vara för liten.
  • Man kan glömma ta ut luften ur däcken innan man tejpar igen kartongen.
Skills som kan vara bra att ha när man sätter ihop en cykel efter flygtur:
  • Veta hur ventilerna på däcken fungerar och hur man ska pumpa däcken med den nya cykelpumpen.
En allmänt bra skill att ha när man cyklar i nya områden, exempelvis Umeå:
  • Förmåga att läsa kartor.
Igår kväll kom jag hem till ett (för länge sedan) dukat bort hos Frida och Haseeb. Umeå är lika trevligt som förra året och sällskapet fantastiskt. Den här gången fick jag en hel dag tillsammans med värdinnan. Tyvärr har den mest gått åt till att fixa det sista inför cyklingen som börjar på allvar i morgon men Frida ser ganska glad ut så jag tror det varit okej.

Planen är alltså att i morgon cykla söderut så långt jag orkar och sen tälta. Dagen efter upprepas samma sak och så tält igen. Om det regnar för mycket andra dagen (vilket rapporterna säger att det ska) kanske jag skiter i allt och tar in på vandrarhem. Om jag hittar nåt. Tredje dagen blir förhoppningsvis en kort cykling till kompis i Sundsvall. Kommer försöka uppdatera bloggen dagligen och vara tillgänglig på telefon alltid. Om jag blir uppäten av en björn kan ni kanske hitta min kropp genom att identifiera platsen på kartan här på bloggen. Vi får hoppas att batterierna räcker till det.

2 kommentarer:

  1. Nej, sluta vara så obehaglig. Har du inget vapen eller tillhygge med dig om du skulle bli attackerad? Du skulle sagt till, du kunde fått låna brorsans kroksabel eller vår kökskniv.

    SvaraRadera
  2. Det enda vapnet jag lyckades komma på att jag har med mig är en sprayburk med 5-56. Det är fuktutdrivande så jag tänkte att jag kanske kunde spruta sånt i björnens öga. Då blir den torr i ögat efter en stund. Och det är ju jobbigt.

    SvaraRadera