14 juni 2013

Mitt första getingstick!

Jag har väntat på att det här ska hända! Jag hade väl tur antar jag men det gjorde inte speciellt ont. Konstigt nog fick jag nån slags panikreaktion och av ren reflex slog jag sen ihjäl getingen. De dör väl efter att de stuckit ändå, eller hur?

Vårdguiden sa att eventuell allergisk reaktion ska komma inom en timme och att jag sen ska ta det lugnt i några timmar efter det. Den där första timmen går jag med på så jag ska ta en kaffe till här på campingen innan jag ger mig av. "Vad fånig hon är, varför skulle hon få en reaktion för?" tänker ni nu, men grejen är att jag är allergisk mot typ naturen. Jag tar astmamediciner året runt och mest när det är pollensäsong. "Vilken pollen då?" undrar ni. All pollen. Alltså alla träd, gräs och stenar man kan vara allergisk mot. Dessutom tar jag allergitabletter från februari till september och så lite extra så fort jag träffar ett djur. Jag är allergisk mot naturen. Så jag väntar en timme och kollar om jag får andningssvårigheter.

Nu har jag bara fästingar kvar på min checklista. Bring it on, fästingar!

1 kommentar:

  1. Aj! Hopps inget händer nu inom en timme!

    ps. Jobbigt att vara allergisk mot stenar. Ds.

    SvaraRadera