14 juni 2013

Ö-vik - Docksta

Jag har inte kommit in i det här med bloggandet riktigt än och glömmer uppdatera ibland. Ledsen för det.

I går kväll cyklade jag till slut från Örnsköldsvik i regnet. Jag var tvungen att köra en hel del på E4:an men efter några riktigt vidriga jordvägar dagen innan kändes det helt okej. Värre var vädret och backarna. Efter några berg, en del avstigningar för att leda cykeln och en stunds gråtande kom jag till slut dyngsur fram till Docksta vandrarhem & camping. Det är jättefint här. Billigt rum, varmt vatten i duschen (och gratis vatten! Jag minns fortfarande det sugigaste stället någonsin: Värnäs camping), element och varma täcken. Nu äter jag frukost i det gemensamma köket och ska snart packa ihop väskorna. Att boka rum här var typ det bästa jag gjort. Jag hade en tältplats ordnad men i regnet kändes det här alternativet givet (Tack ändå Stefan!)

Det är nästan 14 mil till Sundsvall härifrån. Jag kommer inte orka dit ikväll. Benen gör för ont, regnet kommer regna för mycket. Jag kanske får försöka hitta ett boende längs vägen, eller så tältar jag om det klarnar upp i kväll. Vill inte tänka på det nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar