28 juni 2012

Mora - Transtrand, eller SÅN JÄVLA TUR

Den här resan har gått osannolikt bra. Dels tack vare alla människor som ställer upp och hjälper till, men även för att jag har haft sån tur.

Som den gången vägarbeten (eller vad det nu var) knäckte mig på väg mot Bollnäs. Sån himla tur att mormor hade cykelhållare till bilen, och sån tur att det var just sträckan till henne som jag inte pallade.

En annan helt sjuk grej är att jag har haft sånt fantastiskt väder hela resan. Oftast sol eller lite moln, ett par gånger lätt sommarregn under några timmar vilket bara varit skönt. När det har regnat i hela landet har det varit uppehåll just precis där jag har cyklat. Förutom sträckan Dådran - Mora då, men det var bara en dag. När det haglade råkade jag vara ledig liksom.

Och idag. Första punkan. Min kompis Henrik som jag skulle sova hos anlände i Mora - där jag startade i dag - vid 18-tiden och blev upphämtad av pappan med bil, så de skulle köra om mig nånstans mot slutet av vägen mot Transtrand. Två mil innan resans mål fick jag punka. Jag hade haft kontakt med Henrik så de visste ungefär var jag var, och jag smsade att jag hade fått punka och att de kunde stanna och säga hej om de ändå körde förbi. När de kom fram till mig en kvart senare hade jag precis hunnit upptäcka att min cykelpump inte fungerade. In med cykeln i bilen och sen hem till Henriks föräldrar för att laga trasig slang (jag äger). Sån sjuk tur att de ändå råkade köra min väg, att de hade en tillräckligt stor bil för att cykeln skulle få plats, att de var så nära, och att det överhuvudtaget hände just denna sträcka!

Här får en midsommarbild på mig från Dådran förresten. Varsågoda!

2 kommentarer: