26 juni 2012

Ändrade planer (igen)

Jag upptäckte att jag planerat in en 15-milssträcka om några dagar vilket ju låter förjävla jobbigt så jag delade upp den i två. Dessutom kommer min pappa cykla med mig under sträckan Vänersborg - Göteborg, och det verkar mycket trevligare att cykla korta sträckor när man har sällskap så den sträckan har också blivit styckad. Två extra dagar alltså. Jag tog bort en dag från Göteborg en dag från Anne-Sofie i Småland. Planeringen här till höger är uppdaterad.

En hel dag har jag varit cykelledig i Mora nu. Mina ben känns hyfsat oömma, jag har hängt med Rasmus, skrattat, köpt nya lättare skor och ätit glass. Och nu känns det astråkigt att behöva åka härifrån. Det verkar vara så här det är att säga hej då. Jag borde verkligen åka tillbaka till alla fina ställen och underbara människor när jag har mer tid och våldgästa dem under lite längre perioder.

I morgon ska jag alltså från Mora till Transtrand. Det är samma sträcka som Vasaloppet. Fast uppåt. Fy fan.

3 kommentarer:

  1. Helt rätt. Trevlig cykeltur = bra cykeltur!
    Förresten har jag en fråga till dig. Jag har varit astrött hela dagen i dag, pga sömnbrist. Men så kom jag och tänka på dig och tänkte att näe, nu får jag ta och rycka upp mig. Jag har i alla fall inte cyklat 10 mil i dag. Min undran är, får man en högre smärtgräns vad det gäller trötthet, när man som du har cyklat i två veckor?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej. Men jag lider ju inte i regel av trötthet på grund av sömnbrist heller. Däremot brukar jag få trötthetsanfall ett par gånger under eftermiddagen som bara går att förhindra om jag försätter kroppen i en omöjligt-att-somna-position. Typ att jag går, eller står, eller nåt sånt. De anfallen har inte dykt upp under resan förutom när jag varit ledig. Jag tror det hänger på hur jag äter. De dagar jag cyklar käkar jag ju några tuggor typ varannan timme så jag tror att jag har asjämn blodsockernivå. När jag är ledig käkar jag tre gånger om dagen och efter lunch och middag däckar jag nästan.

      Radera
  2. Det var nog bra tänkt att korta ner några sträckor. Du har ju kört rätt hårt hittills. Ett snitt på runt 10 mil/dag överslagsräknade jag. Så du är väl värd några softardagar :)

    SvaraRadera