23 juni 2012

Tribute till bra människor

I Luleå sov jag alltså hos Frida. Frida är lillasyster till min kompis i Stockholm. Kompisen i Stockholm har jag egentligen inte haft nån vidare kontakt med på flera år, och Frida har jag träffat kanske tre, fyra gånger när hon hälsat på sin syster för många år sedan. Alltså, hon har träffat mig några få gånger för massa år sedan men erbjuder sig på en gång att bjuda på sovplats när jag cyklar förbi. Det är så fint. Att det dessutom var så jävla roligt att hänga med henne var en oväntad bonus.

När jag efterlyste sovplatser på Facebook var Fredrik en av de första som hörde av sig. Han gick på psykologprogrammet med mig första terminen för fyra år sedan innan han bytte till ett annat universitet. Vi kom bra överens på den tiden men har inte setts sedan dess. Ett par gånger har vi skrivit till varandra på Facebook efter det. Jag fick sova i hans familjs sommarstuga i närheten av Sundsvall. Han, hans pappa och hans mamma hade med intresse följt min väg dit på kartan här på bloggen och har skickat hälsningar efteråt via sms och mail. De gav mig mat, dusch, kaffe, färdkost, säng, egen stuga, glass, och en möjlighet att tvätta mina smutsiga kläder. Jag och Fredrik pratade alldeles för länge på kvällen och innan jag åkte dagen efter, och det var verkligen tråkigt att åka därifrån.

Heja er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar