18 juni 2012

Tacktal

Jag skulle kunna skriva om hur kallt det var i tältet inatt, hur trött jag är, att jag vill hoppa av det här och att jag faktiskt är lite rädd sent på kvällarna ensam i Norrlands skogar, men jag ska istället passa på att tacka alla som hjälper till så att jag kanske kommer kunna genomföra det här.

Tack till mina vänner som uppmuntrat mig att göra detta och som intalat mig att det varit en bra idé.
Tack alla som upplåter sovplats till mig. Utan er skulle jag definitivt inte kunnat göra detta.
Tack AK och AKs mamma för utlåning av cykelväskor och kamera!
Tack alla som hejar, kommenterar och stöttar. Jag behöver er uppmuntran.
Tack till Robin som oväntat erbjöd sig att vara jourhavande cykelsnubbe. Vi känner inte varandra så bra men det hindrade honom inte från att skicka mig sitt nummer och uppmaningen att ringa "när som helst, mitt i natten också" om jag fick problem med nåt.
Tack till Martina, Benjamin och pappa för att ni övertygade mig att jag skulle göra det här.
Tack alla människor jag träffat längs vägen som gett mig vatten, vägbeskrivningar (vissa helt obegriplig) och önskat mig lycka till. Ni läser inte det här, men resan blir mycket roligare tack vare er!

Jag har säkert glömt nån jätteviktig, men då får det bli ett nytt tacktal längre fram.

5 kommentarer:

  1. Du ska också ha ett tack för att du gör mina vardagskvällar lite mer äventyrliga. Och för att du är en hjälte. Heja dig!

    SvaraRadera
  2. Jag instämmer med föregående två välartikulerade talare!

    SvaraRadera
  3. Du är ju för fanken nästan halvvägs till Stockholm redan! Bra jonnat!

    SvaraRadera
  4. Ja det är så coolt det du gör!!! Står du bara ut de svåra dagarna och nätterna, så kommer du tycka det var så värt det. Om du behöver en extra dags vila någonstans, gör det. Eller om du vill spendera en natt i ett vandrarhem istället för att tälta, gör det med. Du behöver säkert "skämma bort dig själv" (hatar det uttrycket!) en hel dag/natt någon gång ibland. Gör det! Det behövde jag helt otroligt mycket ibland på min resa. Och ring och prata med kompisar (och mig!) så du inte känner dig ensam.

    Jag har förresten kommit fram i NYC nu. Bor i ett svinfett loft med Liva och Lotta. Vi skypar i veckan! Jag vill höra mer om resan.

    En varm jättekram från syster

    SvaraRadera
  5. Jag försöker mig på ett litet cykelrim som kanske kan muntra opp!

    Hej å hååå
    Trampa på.
    När benen känns stumma
    så kanske det kommer en humla.
    Han är tjock och har små vingar
    medan Stickan är kung där hon på sin cykel vinglar
    genom Svea rikes fagra vägar
    där mjölksyra, värk och svetten hägrar!


    Hoppas den smakar!

    SvaraRadera