18 juni 2013

Bortglömda bilder

Det har ju faktiskt hänt några gånger att jag plockat fram telefonen och tagit kort under vägen. Tyvärr är jag en sugig fotograf och telefonen har nästan alltid legat i en vattentät plastficka som jag måste fota igenom, så bilderna är inte så vackra. Här har ni dem ändå!

Första cykeldagen. Grusvägen jag cyklat på en stund började mer och mer försvinna och ersättas av ett traktorspår. Det här var precis i början och det blev mycket värre sen - vägen liksom försvann. Efter att jag lett cykeln en kvart såg jag en stor jävla hög till synes färsk djurspillning. "Det är säkert älg. Det är säkert älg." försökte jag intala mig. Jag Googlade "björnspillning" efteråt. Det var antagligen björnspillning.

Andra cykeldagen. Jag var blöt. Jag hade precis nått toppen på ett berg. Jag tittade mig omkring och såg dimman uppe i bergen längre fram. Jag hade ungefär 5 mil kvar. Ännu mer regn var på väg mot mig. Jag funderade på att slå upp tältet, ta på mig alla kläder jag hade och gråta tills någon kom och hämtade mig.

Ibland händer det där oväntade, att jag faktiskt reagerar med förundran av miljön runt omkring mig. Nästan bara när vatten är inblandat. Den här gången var det utsikten från Högakustenbron.

Spökbryggan på Alnö. Behöver jag säga nåt mer om den? Uppenbart läskig.

4 kommentarer:

  1. Coola bilder! Sjukt med Björnspillning! Men de är skygga, kanske inte så lätt att komma ihåg just då dock?
    Högakustenbron är ball!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, egentligen inser jag det orimliga i att jag skulle bli attackerad av en björn bara så där men när jag går där på vägen och känner mig ensam och kall och utsatt och allmänt miserabel så kommer rädslan ändå. Kryper sig på liksom. Men sen går den ju över så fort jag hittar vägen igen!

      Radera
  2. Jättefina bilder! Kämpa på! Men snälla ha respekt för björnen - åtminstone i dalaskogen. Du kan väl hänga på något som skramlar på cykeln? Vi vill ha dig hel på midsommar!

    SvaraRadera
  3. Bilder! \o/
    Coolt men sjukt läskigt att vara ensam med björnspillning.

    /Virre

    SvaraRadera