14 maj 2012

Cykel for dummies

För andra gången har cykeln nu hämtats från Gamla Stans Cykel. Jag lämnade in den från början för att den oftast inte lyckades växla ner från 3:ans växel. När jag fick tillbaka den fungerade allt som det skulle... typ. Under 8-milscyklingen hände det igen ett par gånger så jag gav tillbaka den. De hittade inte felet men rengjorde och smorde eh, växellådan? Heter det så för cyklar? Nu är det bara att hoppas på att allt fungerar.

Måste börja ta tag i det här med att lära mig hur cykeln fungerar. Jag vet ju inte ens vad jag borde kunna. Att byta däck känns som en bra kunskap att ha. Jag har hört att man kan spänna kedjor på cyklar så det kanske är nåt jag borde kunna också. Sen vet jag inget mer. Undrar om de på Gamla Stans Cykel kan ge en lektion?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar