9 maj 2012

Ändrad rutt

Min kompis EmmaLi har bjudit in till fest som skjuter upp resstarten några dagar. Så himla värt, men det gör det lite stressigare att hinna med. Jag har nämligen tänkt spendera midsommar hos Edith i Dådran, Dalarna. Jag har därför tagit det lite pinsamma beslutet att börja resan i Luleå istället för Kiruna. Jag missar då de första jobbigaste mastodontsträckorna, och de utgifter som kommer med att bo på vandrarhem i ödebygden där jag inte kommer hitta sovplats. Eftersom jag lagt till sträckan Ystad - Småland i slutet känns det lite mer okej, men inte helt.

P.s. Min pappa berättade igår att han och hans bror i tonåren cyklade 12,5 mil för att kolla på en friidrottstävling i Göteborg (det här var innan bilarnas och tågens tid, han är sjukt gammal). När de hade tittat klart på tävlingen cyklade de 12,5 mil hem igen. Alltså 25 mil på ett dygn. På grusvägar! Jag kände mig plötsligt väldigt fjompig som är lite orolig för 10 mil per dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar